.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
20 میلیارد تومان اعتبار براي انتخابات مجلس هشتم
با توجه به نزدیکی شهرهای مازندران مجموعه استان را به عنوان یک کلان شهر در نظر می گیریم و به دلیل اینکه حدود 15 الی 20 میلیون نفر در سال به این استان سفر می کنند تجهيز ناوگان حمل و نقل عمومی به قطار شهری و اتصال آن به سواحل دریای مازندران ...
20 میلیارد تومان اعتبار براي انتخابات مجلس هشتم

معاون پشتيباني وزير كشور گفت : انحصار منبع درآمدی شهرداريها ناشی از ساخت و ساز یک دیدگاه غلطی است و ما باید در انتفاعی که برای مردم ایجاد می کنیم به ازای خرید ملک معارض کاربری های اقتصادی را ایجاد کنیم .

به گزارش شمال نیوز ، علی محمد شاعری در جمع خبرنگاران حاضر در يكصدمين سالگرد تاسيس شهرداريها در ساري با اشاره به اینکه یکی از اولویت های دولت نهم در سال 87 بحث عمران و حمل و نقل درون شهری است گفت : 10 هزار میلیارد تومان بر اساس درخواست دولت توسط مجلس به تصویب رسیده است که بر این اساس هر استان به هر میزاني جذب امتیاز کند منابع مربوطه در اختیار آن قرار می گیرد .
 
شاعری اظهار داشت : اختصاص اعتبارات بستگی به تهیه طرح های جامع  حمل و نقل درون و بیرون شهری كه توسط مدیران استان تهیه مي شود دارد.
وی افزود : 40 درصد از اعتبارات 10 هزار ميليارد توماني مربوط به حمل و نقل درون شهری است .

معاون پشتیبانی وزیر کشور با بیان اینکه اولویت دیگر وزارت کشور عمران شهری و افزایش زیر ساخت های عمرانی است افزود : مدیریت پسماندها ، تجهیز ناوگان عمومی حمل و نقل عمومی ، احداث جايگاههاي سوخت CNG و توسعه قطار شهری از برنامه های دولت نهم در سال آینده است .

شاعری گفت : اگر مدیران استانی در ارائه طرح جامع حمل و نقل تسریع نمایند در سال 87 پس از تسهیل طرح جامع انتشارات برنامه راه اندازي قطار شهری را در یکی از شهرهای مازندران شروع می کنیم .
وی در همین رابطه افزود : با توجه به نزدیکی شهرهای مازندران مجموعه استان را به عنوان یک کلان شهر در نظر می گیریم و به دلیل اینکه حدود 15 الی 20 میلیون نفر در سال به این استان  سفر می کنند تجهيز ناوگان حمل و نقل عمومی به قطار شهری و اتصال آن به سواحل دریای مازندران از ضروریات مي دانيم.
شاعری در خصوص پروژه قطار شهری در شهر هاي یزد و قم تصریح کرد : این دو شهر به حد نصاب پرونده عظیم شهری نرسیده اند با این حال مطالعات اراه اندازي قطار شهری در قم به پایان رسیده و مطالعات یزد نیز در حال اتمام است .

وی سرانه خدمات شهری در استان مازندران را نسبت به میانگین کشور پایین ارزیابی کرد و با بیان اینکه سرانه فضای سبز شهر تهران هفت متر مربع است ،سرانه 5/1 متر مربعي فضاي سبز استان مازندران را با توجه به اقلیم و طبیعت ذاتی خود نگران کننده توصیف کرد .
شاعری سرانه فضای ورزشی 50 سانتی مترمربعی تهران را دو برابر سرانه ورزشی مازندران اعلام کرد و افزود : بحث خدمات شهری استان به دید عمیق تری در بین مديران شهری نیاز دارد .
وی از احداث هزار و 800 جایگاه سوخت CNG تا پایان سال 87 در کشور خبر داد و در خصوص مشکلات احداث این جایگاه ها گفت : یکی از مشکلات، ضعف سازمان بهینه سازی مصرف سوخت بوده که در حال تعقیب است .
معاون پشتیبانی وزیر کشور در خصوص رایانه ای شدن انتخابات و اعتبارات مربوطه تشریح کرد: حدود 7/19 میلیارد تومان اعتبار برای برگزاری انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی تصویب شده است که تاکنون حدود 70 درصد آن اعتبارات تخصیص یافته است .
وی افزود : تمام شرایطی که برای پشتیبانی و تجهیز امکانات مورد نیاز لازم بود در نظر گرفتیم و هیچ مشکلی را در برگزاری این دوره از انتخابات پیش بینی نمی کنیم . شاعری با بیان اینکه حدود 200 نفر از افراد ستاد وزارت کشور به مرز 25 سالگی خدمت رسیده اند افزود : به ازای هر تعداد از این مجموعه که بازنشست شوند نسبت به خروجي اين ستاد تعداد نيمي از آن جذب وزارت كشور خواهند شد.
 وی از جذب 800 نفر بر اساس آزمون استخدامی در سال 87 خبر داد و میزان استخدامی وزارت کشور در سال جاری را هزار و 600 نفر توسط معاونت راهبردی ریاست جمهوری و توسعه منابع استانی عنوان کرد .
شاعری در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا در خصوص کمبود اعتبارات بابت تعریض خیابان ها و توقف این پروژه در اکثر شهرهای استان گفت : متأسفانه بعضی از شهرداری ها قدرت خرید برای تملک را ندارند و شهرداران باید مدیریتی را اتخاذ کنند تا درآمد شهرداری را متنوع سازند .
وی افزود : انحصار منبع درآمدی ناشی از ساخت و ساز یک دیدگاه غلطی است و ما باید در انتفاعی که برای مردم ایجاد می کنیم به ازای خرید ملک معارض کاربری های اقتصادی را ایجاد کنیم و در این راستا همکاری بانک ها با شهرداری ها جهت اعطاء تسهیلات بانکی مؤثر خواهد بود .

شاعری در رابطه باعدم وجود یک معماری هماهنگ در شهرهای مازندران تصریح کرد : رعایت یک معماری ایرانی اسلامی باید الزامی شود و اگر این سیاست را اجرا نکنیم مردم در ساخت و ساز به اینگونه معماری بهایی نمی دهند .
وی در همین رابطه افزود : محله های خوبی را در بافت قدیم خود داریم که با بازنگری و ایجاد طرح های اولیه مي توانيم  معماری ایرانی و اسلامی را ترویج دهیم زیرا فرهنگ ایرانی معماری ایرانی را می پذیرد كه در این راستا استان گرگان توانست با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خیابان بندی دو قرن پیش را در محله ای جدید به عنوان نمونه اجرا کند .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

م.ل 2 دي 1386
دکتر شاعری هم بیان خوبی دارند و هم عملکرد خوبی امید وارم ایشان با لیاقتی که دارند در پستهای بالاتری مشغول به فعالیت شوند ما مازندرانیها در هر جای جای این کشور که باشیم به ایشان افتخار خواهیم کرد و امید واریم در پناه خداوندموید و پیروز باشد .
nataj 3 دي 1386
آقای دکتر شاعری از مدیران لایق و شایسته کشور می باشند که شایستگی ایشان در مدت حضور در پستهای مختلف مدیریتی به اثبات رسیده است . ما به ایشان که فرزند مازندران می باشد افتخار می کنیم و امیدوارم ایشان را در پستهای بالاتر مدیریتی مشاهده نمائیم.
با تشکر حسین حسن نتاج
عبداله ریاحی 7 دي 1386
شانزده سال آقای دکتر شاعری را می شناسم ایشان مدیری توانمند میباشد که شایستگی و لیاقت مسولیت خیلی بالاتر را دارد اگر آقای دکتر اهل استان.....بودند الان در مسولیت.....قرارداشتند خداوند انشاله ایشان را برای نظام حفظ کند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.096 seconds.